Uh!! Follow me?

Friday, June 12, 2009

mata ketat.. anak melalak

huhuhu
apa makna di sebalik tajuk tu?
huhuhu

baca sampai noktah
baru anda tau

cuti aku
tempoh hari aku kebizian
hari hari ku di penuh aktiviti makan
kenduri, travel
so badan penat x cukup tido dan rehat
lesu lemah longlai dan sebagainya

nak di jadikan hal lak
balik je sini selasa lepas
dah start keje terus
ya allah keje2
menimbun
auditor lak datang
harussss layan kan

di rumah
akid lak x sihat
rengek2 x leh tido malam
siang elok je behave kat umah mama dia
memalam je
buat perangai x mahu tido
ngan aku sekali x cukup tido
udah berbulan x tido buai
tetiba pasal susah sgt nak tido
kami bukak balik buai dia
alhamdulillah boleh la
lelap2
walau pun sekejap2

pepagi buta bangun lagi
jalankan rutin biasa
badan penat + x sihat
tapi kerja tetap kerja
sampai la khamis
erk! baru hari khamis ker?
apsal x jumaat?
huaaaaaa
sadis sadis
badan makin lemah longlai

balik umah
usai mandi
lepak lentok kejap
then abe bersiap nak masuk kerja balik
akid lak dah behave
dah boleh tiba2 tertido sendiri kat katil
alhamdulillah
dia dah sihat

tiba2
"mami mami... aniq nak yak..."
eh... ler aku terlelap sebelah akid
ekekkeke
then bangun
bukakkan suar aniq
aku terus nonong kuar ke hall
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*

pap...
aku terkejut amat
kecoh riuh rumah aku
ya allah aku terlelap kat sofa
adusssssss
aniq selok melalak menangis dlm toilet
dia kalo lps yak
memang akan jerit2 panggil aku
sebab dah x berani nak kuar berlari2 bebas
jika yak x di cuci dulu
sebelum ni
memang dia bebas berlari
tapi dah sekali kena
dia terus serik
so duk panggil2 aku x dengar2
x muncul2 agaknya
menangis la member
wakakakakkakakakak
bagus tul anak aku
langsung x ingkar cakap mami
apsal dia x keluar je dari toilet
cari aku kat hall
udah beriya menjerit pun aku x sedo2 kan
rela dia melalak menangis
kecoh umah
sampai akid pun terjaga
pehtu golek2
(agaknya lah)
sebab masa aku sedo
akid udah tergolek
jatuh dari katil
astarafirullah
gabungan menangis dua beradik ni jadi halilintar ke telinga aku
aduiiii

sorry anak2... mami mu kepenatan....
letak je kepala
terusssss
krohhhh
tido!

itu la namanya
mata ketat... anak melalak
wakakakakkakaka

8 comments:

Anie said...

HAA.HAAA...MESTI KECOH UMAH DGN BUDAK BUDAK NANGIS...

ENTAH BERAPA PULUH KALI LAH AGAKNYA NAIQ PANGGIL MAMI DIA

Jiey Mien said...

Oloh oloh.. Siye nyo.. Meh ata Akid umoh Mama Jiey meh.. Mama Jiey cover sekejap.. =)

atty's said...

adoi na..ko kena amik coti ar..qada tido mu..

ains said...

alahai... sian.. kat tiga tiga org tu.... huhuhuhu

ains said...

betui kata kak ty tu na... coti rehat kan bdn ngn mato ngn otak

miezrina said...

huhu itu la anie.... adeiii... sampai melalak2 teresak2 tu... kira agak lama juga dia melalak la kan...


jiey... ho ho..... kalu dekat... ketuk pitu umoh doh... ngatuk sgt jiey weh


kak ty... huhuh... kalo la boleh... dan tergamak... sudah ku amik... tp adeiiii... kang lg pening ada keje tunggak jugak kan sabar je lah

ains... mmg la ain.... kesian...

neezareef said...

yaAllah...
riuh rendah ler jwbnye..
abe mu duty ke na
sian la bebudak nih...

lawak pn ade la bila aku cam ala2 nk bayangkan situasi tu kan..hihi

miezrina said...

za... mmg lawak la za.... abe kerja 24 hours... huhuhuu.... aniq la plg kesian... takut gila agaknya dia kan dlm toilet... ekekek... akid jatuh tp x der kesan... jatuh sekali ngan comforter x terasa sgt la kan....