Uh!! Follow me?

Wednesday, June 24, 2009

demam bergilir gilir

hahaha
tajukkkkk
macam suka sangat demam bergilir gilir neh
haha
x suka la x suka!

sapa yang anak dia dah amik injection mmr?
anak demam x?
aduiiiii
masa aniq dulu aku x ingat lak demam ke idak
duk risau nak g inject akid
takut demam balik
ari ni kena bawa aniq g klinik lak
dia lak berjangkit demam aduiiii
aniq kalau demam memang in package terus
datang la bronkitis dia
tapi sebab aku cepat bawa g klinik
tadi x yah bagi gas lah
x mahu lah time aniq tengah demam ni
pegi inject akid lak
buatnya akid demam jugak
oooooo mati gue...
haha

masa sampai kat klinik tadi
dia lemah longlai sikit
duk tahan nak muntah
tengok la muka... adeiiii
x mo main langsung mainan yang ada
ishhhh kesiannnn

doktor cakap tonsil x der
tapi tekak dah merah merah
infection

so terus doktor suh minum ubat antibiotik
kat situ jugak telan
x puas makan ubat
satu jer?
ekekekke

hari ni
kos RM117.00
pokai lah kalo begini
next week kalo x der aral
nak cucuk si akid lak
berapa la pulak mmr tu ek... herm

ada conversation kelako skit antara aniq ngan doktor
kahkahkahkah
haaaa aku gelak dulu

doc: memang nampak lemah betul dia ni, tu tengok lekuk kat leher dia, nampak teruk sangat dia tarik nafas, dalam... bla bla bla
aku: ha'ah... tapi belum ada whizzing, kahak macam mana doktor?
doc: lung belah kiri x masuk udara sangat, dah blocking, kena amik antibiotik ni
aku: o.k.. o.k yer aniq.. lepas ni kena makan skit... nak makan ubat nih tau
aniq: x boleh makan.. nanti muntah (selamba dia jawab)
doc: -gelak- .... boleh... aniq boleh makan, ni doktor cakap boleh makan yer... makan sikit2... x per... x muntah...
aniq: muntah lah... aniq muntah, dua... (sambil tunjuk sign peace.. maknanya dua kali la kot...)
aku ngan abe gelak je
doc: x ada, x ada muntah dah.. lepas ni doktor bagi ubat yea... x muntah dah lepas ni... aniq boleh makan... ni doktor bagi ni (sambil unjukkan vitamin appeton) mesti x muntah dah lepas ni... ambik ni...
aniq pun amik terus ngap masuk mulut
ekekekkekekke

kelako je aku rasa... adehai anak

sudah selesai amik ubat sumer
aku ingat better singgah McD lah
belikan bubur ayam kat dia
lembut skit tektur
tidak lah dia perit takak nak makan kan
sesambil terus belikan bekpes kami
aku ngan abe x makan lagi
x sempat huhu

sementara tunggu order
bawa aniq main main jap

nampak happy pulak
aktif

tadi aku dapat ni

itu kad yang dapat kalau isi borang eh
ntah aku x penah isi borang ahli di McD ni
x tahu la kad ini sama ngan kat keahlian ke tidak
tapi dapat ni tadi
berpandukan resit je
sebab ada dua resit
huhuhu
dapat la dua kad tadi
car sticker pun dapat dua
hahaha

12 comments:

syanis said...

alahai... cian aniq..... cepat baik yer... auntie doakan

sweetfiza said...

ala demam yer aniq...
nampak lemah je muka dia tu ...
semoga cepat sembuh yer ...

syanis said...

hehehheeh pdi aniq eh... bg alasan kat doctor... pasal mkn obat tu.... bebudak skng pdi lain mcm

miezrina said...

ha'ah ain demam.... dia bukan wat alasan ubat... tp wat alasan makan... dr smlm x mau makan... memang muntah laaaa....

fiza.... dia ni demam terus batuk selseme in pakage... susah betul...

TQ

neezareef said...

aku mmg anti tul demam berantai gini taww..

cam dah wajib la kot sowang demam sowang lg msti jangkit...

pstu kang 1 umah lak

miezrina said...

itu la za oiiittttt... penat lah berantai rantai nih... adeiii

wah ko... hijauuuuu eh

Mr PenyuBiru said...

demam pun macam larian pas baten plak, bleh gilir² hehe..

pepehal moga cepat sembuh.

miezrina said...

hihih itu lah...

tq mr penyu

ains said...

owh..... ain ingat kan dier buat alasan nak mkn obat..... huhuhuhu

que_zul said...

haiii..ingatkan sapor la td..upernyer na....mm pon baru baik demam lg..hari senin aritu badan dia dedor2 pul;ak..kena selsema...2 hari demam, pastu baik dh..riso tul budak2 asyik demam ulang2 jer...

ct rahani said...

ciannya aniq..s emoga cpt sembuh k..

miezrina said...

hai qiqi... ekekeke... na la.... lama dah baca blog qiqi.... tp x muncul diri je... ekekkeke
ye la... yg demam tu demam lah... tp yg berjangkit2 tu adoyaiii


ct... tq