Uh!! Follow me?

Tuesday, January 27, 2009

mesin jahit

aku x pandai sangat la menjahit ni
minat tu ada...
tapi selalu je x sepenuh hati
menumpukan perhatian untuk jahit2

penah beli mesin jahit
konon2 nak jahit langsir lah
baju lah
kekekekkekkee
x penah je berjaya jahit
walau selai baju kurung wakkakakaka

sekarang ni mesin jahit aku tu
dah rosak lah
ntah ku humban ke ceruk mana ntahnya
x pernah lagi kelihatan
sampai ke hari ni
x per.. abaikan

sekarang aku nak citer
pasal mesin jahit baru aku ni
eleh...
cam grand je bunyinya
padahal mesin jahit ihsan promosi kat tesco je pun

korang kalo penah g tesco shah alam
korang leh tengok
kat tepi escalator nak turun tu
ada meja
konon promosi
berpandukan resit belian kat tesco lah
ada macam2 barang dia jual
pisau kecik cinonet tapi tajam
pisau ke parang, yang leh tetak ayam
dan mesin jahit mini ni lah

aku tengok cam cute comel je kan
berkenan la pulak
mana la tau time emergency
seluar track aku koyak ke
jahitan kaki seluar terbuka ke
atau apa2 je lah kan

udah beli tu
ku peram la pulak
wahahahhaha
iya la
bila ada barangnya
x dak lak kejadian koyak2 ni
adussss

dan,
suatu hari yang indah
aku terfikir nak pasangkan langsir
tutup skit rak atau kabinet
pasang siap kat umah tu
pakai langsir lama yang dah memang sedia ada la kan
tapi langsir tu labuh
so aku terpaksa alter sikit lah

wahhhhhhhhhhh tetiba teringat mesin jahit tu
eh boleh ke ni
boleh ke jahir langsir ni
tebal

hermmmmm
rupanya boleh la weiiii
wahhh senang keje aku
tekan je 'treeettttt'
jarum tu gerak
pakai kuasa bateri AAA 2 biji
wahhhhhh
seronok+jakun+kagum
semua ada lah

hihihi
kalo korang lalu2 kat meja yang aku cakap tu kan
yang ada jual mesin mini ni
lebih baik la korang beli
murah RM35 sahaja
sangat berbaloi la aku rasa

ni aku nak g beli lagi
aku nak beli lagi sebab
adik aku dah merampas kuasa
di rembatnya mesin aku tu
buat jahit atas kapal katanya
hermmmm
tapi x pegi lagi tesco ni haaa

korang nak tau sizenya

kecik je kan
comellll

dan yang bagusnya
sparepart mesin ni
senang untuk di cari ganti
sebab
normal size macam mesin biasa

aku rasa setiap rumah harus ada satu
hehehhe
carilah yer kengkawan
ekekkekekekke


4 comments:

Lina said...

KECIK TOMEY JA TAPI LINA ADA JUMPA YG LAGI KECIK LEH JAIT SETEBAL SUAR JEANS TU HA...REGA MMG MURAH..SPAREPART SAMA CAM MESIN BESA..RUPA CUMA SEGANDA SKIT DARI STAPLER YG DOK GUNA KT OPIS...

ummi balqis said...

wahhhh.. sgt berguna kan? must-have-item ni... =)

miezrina said...

haaa ada lina
dulu kan... mmg na ada beli
kat pasar tani sect 13
Rm10 shj ekekekkekke

memang guna sampai terburai lah ihiksss
bentuk sebijik mcm stapler kaler merah kan ekekkekeke


hai ummi balqis.... haaa iya tu
must-have-item!

Anonymous said...

Hi Rina..

Rina boleh tolong ajar mcm mana nak guna mesin jahit ni? saya ada beli tp tak reti nak guna.... Nak masukkan benang pun x reti. Manual dah terbuang pulak... boleh x? kalau boleh tolong bgtau yee...