Uh!! Follow me?

Monday, January 26, 2009

hati unta

dari tahun 2007 lagi
kami cuba memesan hati unta ni
dari sesapa sahaja yang mengunjungi tanah suci Mekah

kata orang hati unta boleh ubati penyakit
asma
so dalam duk usaha tu
x penah lagi dapat

sampai la suatu bulan suci
bulan Haji baru2 ni
rakan mak aku
ke tanah suci mengerjakan Haji
alhamdulillah
sesampai je dia kat sana
dia belikan hati unta ni

harga RM5 je
tapi nak kena g ke Mekah tu
yang jadi kosnya
x dapat nak kira
makcik tu pulak
x ambil bayaran dari kami
x dapat aku balas ngan kata2
Allah saja yang dapat memberikan sebesar2 anugerah
kepada rakan mak aku tu

inilah rupa hati unta
yang aku harap dapat memulihkan
bronchitis aniq
dan sekarang dapat kat akid lak

yang peliknya
label n arahannya dalam bahasa melayu
orang melayu kat sana yang jual
atau memang packagingnya
dalam pelbagai bahasa
belum sempat nak menanya rakan mak aku tu
apa pun
yang penting
moga2 hati unta ni
betul2 dapat melegakan
dan menyembuhkan
sakit anak2 ku ini
amin

4 comments:

neezareef said...

la na...
ko nk ke ati unta

yg ko dpt tu siap paket gitu ek
aritu hubby bwk blk mmg baru yg dia keringkan

nnti kalo ade rezeki dia pg lg aku kirimkan ek..

miezrina said...

hah yer lah... nakkkkk sgt2

lama nih tggu

mkn tahun tau x... adeh

nnt kalo pegi lg...

mintak tlg ek... hehe

Anonymous said...

saya ada stok hati unta klu nak..leh email kt ea19f@yahoo.com

farawayshoppe said...

salam..kami menjual pelbagai produk dari madinah,arab saudi.. boleh request apa2 dr madinah,insyaAllah kami poskan terus dr sini.. =) jemput jenguk FB kami, Faraway Shoppe.. terima kasih.. =)