Uh!! Follow me?

Friday, November 20, 2009

jamuan makan style 'bidan terjun'!

kisahnya bermula begini
weekend yang lepas
abang ngah dan famili dia
datang menghabiskan cuti di rumah aku
then pagi ahad tu
abang ngah aku suarakan
yang mereka terlupa
hari tersebut adalah
hari jadi anak sulung dia
si balqis tu haaa
aiyoooookkk
kehkehekhekh
ok ok...
aku masih berhutang gmbr
majlis hari jadi dia utk last year punya kan
ooooo my...
boleh x kita HALAL kan aje
wakakkakakakak
setahun dah berlalu eh
ok back to the story of that day
15.11.09
itu merupakan besday balqis yang ke 4
dah besar anak buah ku
hermmmm
sambil2 lepak termenung
aku boleh terlintas utk belikan kek
kemudian
makin datang idea bukan2
utk buat simple celebration
bermula dengan itu
aku mula text kawan2 terdekat
ia berbunyi
"JEMPUTAN MAKAN2 RINGAN DI RUMAH AKU, NO 14..... bla bla bla.."
alamakkkkk
dalam 15 org yang aku ajak
hanya 2 org yang respond
o.k fine
kami dalam rumah tu dah ada
9 orang termasuk kanak kanak
so... paling2 pun
kalo takat nak buat mee n mehun sup
nak pakai dalam 2 peket mee + sedikit mehun lah
pukul 4 petang aku gegas ke kedai favourite
beli la bahan2 utk memasak
amik kek bagai
pehtu pukul 5++ baru mula memasak
then dalam pukul 8.20 p.m macam tu baru siap
phew! hebat betul
dah la last minute plan
berani berani buat jemputan
and majlis bermula pukul 8.30 p.m tu
wahahhahahha
confident sungguh aku neh
keh keh keh
tapi alhamdulillah
majlis kecil2 makin lama makin besar
dari konon2 kawan2 x reply sms
alih alih satu persatu pasangan tiba
"weh weh
lain kali korang tolong la reply sms aku wei
kelam kelibut 'tukang masak pro' aku
bersilat kat dapo tu haaa
aduiiiii
aku buat surprise invitation
korang buat surprise kat aku pulak eh"
nasib baik kedai pun dokek jo
budak2 bujang area umah aku pun
sudi tolong belikan mehun tambahan
alhamdulillah ayam n bahan2 nak buat sup pun
masih berbaki banyak dalam peti es
boleh la akak ipo aku
memasak utk 2nd round
phew!
apa pun
thanks yang sudi datang
harap harap
korang tidak kecewa dengan majlis itu
dan rumah aku yang tidak berapa sempurna lagi
al maklumlah
langsirnya tak di gantung lagi
wakakkakakakka
ntah bila la kontraktor aku ada masa
nak menggantung langsir
"abe... sila bertindak... nnt ada majlis
barbeque pulak....
takkan x boleh berlangsir lagi rumah kita tu"
jom zoom gambaran majlis
'bidan terjun' aku neh

menu; mee sup, mehun sup, puding kiwi & air oren


kek serba pantas

main tunjuk2 n tulis n letak deco je skit
kepada yang lewat sampai
sorry la
no cake for u
sapa suh x reply sms aku
udah aku ingat x ramai yang datang
so apa ke helnya nak beli kek bosa2
x berabis kang ihiksss...
sing a birthday song
kepada photographer di luar sana
sila beri tunjuk ajar
macam mana nak dapat hasil shoot yang terbaik
utk sesi malam n candle lite macam ni
susah oooooo
bila ntah aku ada masa
nak amik kelas 'canon EOS for beginner'
(berapa lama dah beli camera.... still beginner lagi ni...)
still singging

and time to blow
lepas tu x der gambar blow
sebab x jadik
banyak sangat movement
hahahhahha
photographer yang FAILED wakakakka
aku la tu

happy birthday girl

opsssss....
anak sapa yang comot and 'penyibuk' birthday orang tu
wahhahahahhahaha
kesian anak mami
x puas eh potong kek last May?
keh keh keh


there
the mother
proper cake cutting
walaupun cake dah terbabur
kerjaan balqis dan aniq tadi
ihiksssss


time to share
a piece a person
genap2 weh
sebiji tu
sikit2 je dapat rasa
sorry sorry


+
+
+
+
+
+
+
+

and the besties
kah kah kah


boleh di katakan
gathering la jugak kan?
besttttttttttt lah

3 comments:

Neeza.Areef said...

bidan terjun pn menjadik...happy belated besday balqis

attyfir said...

majuk aku weh ..2 ari taknak komen blog ko..tak jemput den..

achik said...

weh.. dah hepdate.. sib baik dan tgk.. klu x sure ketinggalan..

wahh.. x sangka semua dah bini org.. huhuh