Uh!! Follow me?

Thursday, November 20, 2008

kereta oh kereta

"papa ku pulang dari kota... papa ku belikan kereta... kereta wira warna biru... apsal selalu buat haruuu ekekekkekeke"

adehai...
seronok pulak menyanyi2 di petang hari ni yerk

nak cerita kisah kereta aku ni
dari isnin ri tu
tali kipas ke tali ekon ke
ntah...
bingit betul
bunyi2
"nyeettt... nyeettt... syreeettt"
ish x gemo betul ler

segala mak nenek tali2 tu dah ku tukar
bln 6 x silap
alih2 bunyi lagi
hermmm
biasa kalo lepas hujan memang gini lah dia
bising je

dah tu ku suruh abe
tengok2kan
x gerak2 dia haa
bz bebenor kah?
aku?
mana la aku reti kan
reti bawak je
ekekekke

kete lagi satu tu
adik aku dah rembat
al maklumlah
dia nak ke hulur ke hilir kan
x kan la madang nak naik public transport
kesian member
kasi la can dia merasa yer
ehehhehe

no choice aku x mo menahan bunyi bingit
dan nak tunggu abe siap pagi tadi
lambat bebenor
(plus x tau dia nak anto aku ke, idak ker?)
call je teksi
hahaha

sampai opis
rileks2 lepak2 update blog
hehehhe
dalam kul 1 p.m
adik aku call..

adik: ngoh, kunci gari x der ke ni??
aku: hah?? apa?? (aku blur kejap.. nak buat apa lak kunci gari yer?)
adik: ni kunci gari abe ngoh ni.. mana?? x der ke dalam kete ni??

aku: uiksss... ngaper...? nak wat apa? ada gari ke kat dalam kete?
adik: orang kat umah abg yen ni... basuh kete.. budak india ni, main2 gari, tergari tangan member dia.. mcam mana orang nak bukak??

aku: ya allah!!! apa ke bodoh benor budak2 tu haa... adehai.. dah tu cam mana...? kunci ada kat shah alam la kot... tepon la abe ngoh.. ish ish.. bior kan je lah... bior dia bergari je gitu.. sapa suh main.. bla bla bla.. ( sambung bebel2 hehe)
adik: o.k lah.. orang call abe ngoh...

hahahahha
apa la sangap sangat budak2 tu
dengan gari leh wat main ish ish
sib baik memang ada kunci
kalo x der...
haa puas la guna gergaji nak buka tu kang
adoihhhh

then abe lak call
abe: na... adik ada tepon ke?
aku: ada... hahahahhahah (kami gelak2 adehhh)
abe: ni abe nak g umah abang yen ni.. dah makan ker?... jom la makan dulu... abang lapar...
aku: jommm.. dekat2 opis je lah... malas ler... keje banyak ni...

so abe pun datang..
dan terus singgah hardware bawah ni
beli apa ntah D40 brandnya
anti karat kot

terus spray2 part tali tu ler
ooohhhooooo itu je ke ubatnya
alahai...
yang ku duk bebel2 hari2
ngaper la abe x suh aje aku beli menda alah ni haa

hermmm
itu la dia lelaki
kalo bab2 macam ni
susah nak cergas...
nak nak pulak kete ni memang dia x guna sangat
ohoooooo berat sebelah yer
dapat gading, tanduk x di layan
oooOoooOOOoOOo

6 comments:

ct lavender said...

ciannya budak tu kena gari.. tu la sape suh mainkan..ekekeke..

neezareef said...

lawak ler na...ade ke main gari2...wahahaha...

k.nurul said...

lorr...mendalah spray tu jek rupanya ye na....adehla...sabo jela na...

gitula certain2 laki nie usahkn cik abe ko, cik abe akak pon...kekdg mau kene ketuk byk kali baru nk wat....wahahahaha...
istilah ketuk bukan la ketuk kepala laki tu ye....durhaka lak hai....ekekeke...paham2 sudah ye...

tang gari tu lawak btoi....adehla...nk trgelak akak...

miezrina said...

vender ~ hah itu ler... kalo kijam... sudah ku biarkan aje... lantok la.. nak main sgt haa...

za ~ huhuhu itu ler psl wei... x menahan btl...

k'nurul ~ memang pun kak... dia igt kita wanita kebal gaknya... (na phm istilah ketuk tu kak)

hehhehe... nyusah kah org... sib baik basuk kete free smlm... tp sbb musim hujan... tetap x bermakna.... dlm kete marvelous la kan

shafa said...

main2 gari ker...sib baik kunci ada. kl xda kunci kena bawa p balai la bdk tu. Mintak kunci ngn insp sahab.

miezrina said...

hahahah itu ler.... shafa...

jenuh la budak2 pendatang ni ishh

dia igt cam ms dia kat india....

leh main pulas2 kalo nak bukak...

"deii thambi.. ini malaysia la weiii

ahaksss"