Uh!! Follow me?

Tuesday, October 21, 2008

freedom

alangkah bahagia perasaan ini
bila menerima;


alhamdulillah
amin amin amin

sedang tunggu lagi satu
lalalallalal

lepas ni aku bebas dari hutang kad kredit!!
dari dulu ku rasa tercengkam
terbelenggu gitu

cam x senang hidup ni
cam tersiksa sangat bila tengok bil
uwaaaaa
"tolonggg!! tolongggg!!"
haaa mcm tu ler
ekekekke
so bermula hari ni aku akan
feel tenang je bila nak berbelanja
rasa cam 'nak beli tu... o.k... nak beli ni lak... o.k'
haaaaa gaya cam freedom gitu kan
harap-harap ia berkekalan
sampai bila2
amin

ada guna jugak bank2 skang
practice kad ATM tu sebagai shopping card kan
bebaru ni aku tukar kad maybank ku
kepada kad 'visa... treat shopping' tu
ala2 debit card la
then, cimb pun sudah mula practice 'debit card'
wahhhh sangat la mudah
sekali shop.. dapat point
haaa kan ke best macam tu

so kepada kengkawan
sudi kiranya mendengar tips
atau nasihat dari saya pacar yang hina
waduhhh
kalo boleh kan
cuba la sedaya upaya control bajet bulanan
seriously!!
(wah mcm la aku ni practical sgt dlm berbelanja kan??)
uhuhuhuhuhu
tapi kira aku berjaya la kan

so, kengkawan sila berdisiplin
sebab kalo anda bayar kad kredit tetiap bulan pun
belum dapat btl2 reduce the amount that korang guna
maybe half of bayaran korang tu
hanya untuk interest or charges terselindung kan
ni according to my 3 years experince la kan
good paymaster u know
tapi still x dapek nak cover apa yang sepatutnya
then bagi orang yang x berdisiplin macam aku ni
wahhhhhh
selalu la 'terlebih sudah' tu
ekekkeke

opsss!!! kang ada pulak di kalangan korang ni
keje kat bank
wahahhahahah kena ban lak aku punya blog
uwaaaaaaa jangannnnnn!!!
ihiks...

till then,
chow
.
.


3 comments:

Neeza.Areef said...

pasnie leh banjer besen pulokk :D

miezrina said...

wahahhaha bulis bulis

moh ler....

Unknown said...

j5w01q2r01 k0i42i3r03 n8b82b9j21 o0v75o7x21 d5t28p4d51 o4i43c9r78