Uh!! Follow me?

Thursday, October 15, 2009

lain anak lain perangai





aku perhatikan
antara aniq dan akid
banyak juga perbezaan
dalam ganasnya aniq tu
ada juga lemah dan manjanya
dalam slow and steady si akid
ada juga kekerasannya
alhamdulillah
walaupun dua2 anak aku sekarang ni
adalah lelaki
aku mendidik
membimbing mereka
sangat berbeza
dalam bentuk yang lain kedua2nya
lain anak lain cara dia
lain anak lain cara kita
macam satu vers skrip cerita Nur Kasih
mak aidil pernah cakap kat arwah ayah dia
"kita yang salah
sebab bagi sama banyak
sama rata kasih sayang kita
kepada kedua duanya
tanpa kia tahu perbezaan mereka"
lebih kurang gitu lah ayat dia
atau lain skit
aku pun ingat2 lupa jugak
rupanya walau ada anak lelaki berderet sekalipun
ada juga varietynya
itu lah namanya hikmah
aku janji
aku x mahu komplen dah lepas ni
aku x mahu merungut lagi dah
jika takdirNya aku mengandung lagi
dan jika ia anak lelaki juga
aku masih suka
masih excited
insya'allah
owh... tak tak
aku x mengandung
saja je
seronok tengok kelainan karenah anak2 aku ni
semalam, sewaktu ke klinik adik
tk follow up akid
aku terlihat betapa lainnya
perangai anak2 aku
alhamdulillah
akid yang mudah bergaul
cepat esra
dan ramah
walaupun cakap tidak
tau butir bicara dia
hihihi
aniq yang sihat wal afiat
tapi bila di kalangan orang yang dia tidak betah
atau asing baginya
haaa
melepek melekatlah dengan mummy
dari umurnya masuk 1 tahun setengah
sampai la sekarang
begitu lah dia
kagum dengan hidup ni
kadang kadang
hehe


6 comments:

Anie said...

igt lagi nenek anie cakap " kau nih anak baru sorang dah asyik menrungut jer anak lasak...nenek nih anak 9 org ada 9 perangai tak pernah sekali pun menrungut"

neezareef said...

ooo aniq dia diam je..senang myra x susah nk handle nnti..kekekkee

syanis said...

huhuhuhu... skang ni takat melayan perangai syazana jer... hehhehe bila la nak melayan karenah bakal anak no 2.... heheheh

Zura said...

sbg ibu kena fhm kan perbezaan anak tue...br kite th sikap anak kite...

Mama-Danish & Sarah said...

setiap anak ada kelebihan dan kekurangan masing-masing...

ariena said...

na,perangai anak-anak kita hampir sama...
syafiq sangat susah nak bergaul ngan orang..manja..

yang syamer lak,memang peramah,tak takut langsung bila orang usik dia.

andai kata yg last nanti pon ku dapat hero jugak,ku tetap bergembira...(ikut naluri,no 3 pon still boy jugak)